parallax background

Visuel identitet til et af landets største gymnasier

Beskyttet: Kongeådalens Efterskole
august 15, 2017
 

Som et af Danmarks største gymnasier med en lang og traditionsrig historie så Svendborg Gymnasium et behov for at opdatere gymnasiets visuelle identitet.

Fremtidens elever er på den ene side digitale indfødte, men de er også sultne efter åbenhed, autencitet og en dybere mening. Med udviklingen af et nyt logo, et websitekoncept, en studievalgsbrochure og en biografspot bestod opgaven i at styrke Svendborg Gymnasiums muligheder for at starte en frugtbar dialog med sine kommende elever.

 
 
Svendborg Gymnasium har, i forbindelse med udviklingen af en ny visuel identitet, nyt website og logo, haft et exceptionelt godt og udbytterigt samarbejde med MODI Design. MODI Design har lynhurtigt formået at få gymnasiekulturen og særligt Svendborg Gymnasiums DNA ind under huden. Pernille Høgh Johnsen har på yderst professionel, nytænkende og kreativ vis formået at omsætte den viden i en ny visuel identitet på en række platforme, der afspejler gymnasiet nu og her og samtidig peger fremad. Jeg giver hermed mine bedste anbefalinger til MODI Design, hvis du tør kigge dig selv og din organisation grundigt efter i sømmene.

Tanja Erendal, kommunikationschef, Svendborg Gymnasium
 
 

Metoden tog udgangspunkt i Modis designproces, hvor brugerne – dvs. de fremtidige elever – sættes i fokus. Hvem er de, hvad drømmer de om, hvilke oplevelser efterspørger de? Fremtidige trends og Svendborg Gymnaisums nuværende styrker i forhold til mindset, arkitektur og pædagogisk tilgang blev inddraget som elementer, der skulle ende med at skabe en meningsfuld og appellerende nyfortolkning af Svendborg Gymnasiums visuelle identitet.

Resultatet signalerer åbenhed, samhørighed og interaktion i en åben form defineret af en ydre ramme. Brugernes ønske om at dele og indgå i fællesskaber er centralt, og Svendborg Gymnasiums stærke traditioner for dialog, inddragelse og levende udvikling er båret med over i den nye visuelle identitet.

 
 
 
Logoet består af bogstaverne SG - sådan omtales Svendborg Gymnasium i daglig tale.
Den visuelle identitet er desuden skabt i tråd med skolens indvendige indretning og farveholdning.

Om at gå på gymnasium:

• Nye cirkler skabes
• Nye sammenhænge opleves
• Et forløb, der ”griber ind” i hinanden
• Åbent, men omgivet af en ydre ramme

 
 
SG_website_layout

www.svendborg-gymnasium.dk

Vil du vide mere om projektet – eller er du bare nysgerrig efter at høre, hvad jeg kan hjælpe dig med? Så kontakt mig på 26131222