Emballagedesign for Bornholms Andelsmejeri
februar 23, 2020

Visuel identitet til et af landets største gymnasier

Visuel identitet til et af landets største gymnasier

Visuel identitet til et af landets største gymnasier

Slider

 

Som et af Danmarks største gymnasier med en lang og traditionsrig historie så Svendborg Gymnasium et behov for at opdatere gymnasiets visuelle identitet.

Metoden tog udgangspunkt i MODIs designproces, hvor brugerne – dvs. primært de kommende elever – sættes i fokus.

Hvem er de, hvad drømmer de om, hvilke oplevelser efterspørger de? Fremtidige trends og Svendborg Gymnasiums nuværende styrker i forhold til mindset, arkitektur og pædagogisk tilgang blev inddraget som elementer, der skulle ende med at skabe en meningsfuld og appellerende nyfortolkning af Svendborg Gymnasiums visuelle identitet.

Fremtidens elever er på den ene side digitale indfødte, men de er også sultne efter åbenhed, autencitet og en dybere mening. Med udviklingen af et nyt logo, et websitekoncept, en studievalgsbrochure og en biografspot bestod opgaven i at styrke Svendborg Gymnasiums muligheder for at starte en frugtbar dialog med sine kommende elever.

Den nye visuelle identitet signalerer åbenhed, samhørighed og interaktion i en åben form, men defineret af en ydre ramme. Elevernes ønske om at dele og indgå i fællesskaber er centralt, og Svendborg Gymnasiums stærke traditioner for dialog, inddragelse og levende udvikling er båret med over i det nye udtryk.

 

 

Svendborg Gymnasium har, i forbindelse med udviklingen af en ny visuel identitet, nyt website og logo, haft et exceptionelt godt og udbytterigt samarbejde med MODI Design. Pernille har lynhurtigt formået at få gymnasiekulturen og særligt Svendborg Gymnasiums DNA ind under huden. Hun har på yderst professionel, nytænkende og kreativ vis formået at omsætte den viden i en ny visuel identitet på en række platforme, der afspejler gymnasiet nu og her og samtidig peger fremad. Jeg giver hermed mine bedste anbefalinger til MODI Design, hvis du tør kigge dig selv og din organisation grundigt efter i sømmene.


Tanja Erendal, kommunikationschef, Svendborg Gymnasium


 
Logoet består af bogstaverne SG - sådan omtales Svendborg Gymnasium i daglig tale.
Den visuelle identitet er desuden skabt i tråd med skolens indvendige indretning og farveholdning.

Om at gå på gymnasium:

• Nye cirkler skabes
• Nye sammenhænge opleves
• Et forløb, der ”griber ind” i hinanden
• Åbent, men omgivet af en ydre ramme



 
hjemmeside-foer-svendborg-gymnasiumhjemmeside-efter-svendborg-gymnasium

Vil du vide mere om projektet – eller er du bare nysgerrig efter at høre, hvad jeg kan hjælpe din virksomhed med?
Så kontakt mig på 26131222